U bent hier

Inschrijven in de gemeente Breda

Als je naar Breda verhuist, moet je je inschrijven bij de gemeente. Een verhuizing doorgeven kan vanaf 4 weken voor de verhuizing of tot 5 dagen erna. Geef je het later door? Dan wordt de dag van doorgeven de verhuisdatum. Maar let wel op, want als je je verhuizing helemaal niet doorgeeft kan je een boete krijgen!

Hoe inschrijven bij de gemeente Breda?

Het inschrijven bij de gemeente kan via de website van gemeente Breda. Als je je online wil inschrijven, heb je je DigiD en een kopie van je huurcontract nodig. Wil je je persoonlijk inschrijven bij het stadskantoor in Breda, dan moet je eerst een afspraak maken.

Wat heb je nodig om je in te schrijven?

Heb je een afspraak gemaakt bij het stadskantoor om je in te schrijven in Breda? Dan moet je meestal een van onderstaande documenten meenemen:

  • Koop- of huurcontract.
  • Toestemmingsverklaring van de hoofdbewoner inclusief een kopie van zijn of haar identiteitsbewijs.
  • Bij antikraak: de gebruikersovereenkomst.

Meer details vind je op de website van de gemeente Breda. Je kunt de wijziging van je woonsituatie aan de DUO doorgeven door met je DigiD in te loggen.

Wat moet je doen als je gaat verhuizen?

  • Geef je adreswijziging door aan de gemeente Breda.
  • Geef je adreswijziging door aan de DUO.
  • Geef je adreswijziging door aan je universiteit of hogeschool en andere instanties.

Kamer vinden in Breda

Ben je nog op zoek naar een akmer in Breda? Lees dna onze handige zoektips voor een kamer in Breda en schrijf je in voor onze nieuwsbrief! Je ontvangt dan maanelijks het nieuwste kameraanbod in je mail.

Lees ook

Abonneren op